היי, מה? חשבתם אחרת? מי לא יאהב את המישוש של הבד, את רחש הטאפטה או מגע המשי של חצאית או צעיף חדשים? השאלה היא, מה אתם עושים, כבעלי חנויות, כדי למשוך את הלקוחות שלכם לחנות?
מחקר חדש שנערך בארצות הברית על ידי חברת Swirl, מגלה של- 53% מבעלות הסמארטפונים יש (שימו לב – ) בין אפליקציית שופינג אחת לחמש על השחנבון שלהן (סמארטפון). ועדיין, 76% מהן מעדיפות קניית בגדים ונעליים בחנות, ולא בנייד.
זה אומר שבעלי חנויות צריכים לעשות הכל כדי למשוך את הקונות אליהם לחנות, ולא בהכרח להתעסק עם חווית-משתמשת בקופה המקוונת. המחקר מגלה גם שנשים רבות – מאד – מסכימות לשתף את השיווק בפרטים שלהן ובמיקום שלהן, כל עוד הן מקבלות משהו בתמורה, וזה לא חייב להיות משהו "ענק".
הדברים שנשים ציינו שהן לא אוהבות בחנויות הבגדים והנעליים, הם קודם כל צפיפות ועומס (84%). דבר שני שחשוב להן הם תחבורה וחניה (70%) ו- הפלא ופלא – הדיאלוג עם המוכרניות בחנות (45%). הדבר אולי המפתיע ביותר במחקר (שנערך על 1,000 נשים), הוא ש- 22% מהן עדיין יעדיפו לחכות שפריט חסר יגיע לחנות, מאשר לקנות אותו בחנות המקוונת. לרוב הנשים אין עדיין סיבה טובה מספיק כדי לרצות לקנות פריטי לבוש בסלולר, בהשוואה לחנות ה'רגילה'.
אז מה כן? איך מנצלים את הסמארטפון לקניות בחנות רגילה?
זה נשמע נדוש, אבל הצעות שיווקיות שונות – קופונים ותלושי הנחה, כמו גם הצעות שיווקיות ממוקדות אישית – הן הדברים שיכולים למשוך נשים לחנויות. לפי המחקר, 50% יסכימו לשתף את השיווק בפרטים אישיים שונים, כמו מיקומן, כדי לקבל תלוש הנחה או מתנה כלשהי. ל- 47% מהנשים, תווית המחיר על שיתוף המיקום הוא 5$ בלבד. הזמן המתאים ביותר לקבלת הקופון הוא כאשר האשה נמצאת בחנות עצמה – תזכורת על מבצע מכירות כזה או אחר שווה פחות. הרבה פחות.
אז לזנוח את האתר הריספונסיבי או את החנות המקוונת?
לא, אנחנו לא מציעים לכם לעשות את זה. מה שאנחנו כן מציעים, הוא להשתמש באתר כדי לבנות תדמית, למשל, לגרום לאשה לרצות לבוא לחנות וכמובן להחזיק אותה בחנות או להחזיר אותה אליה.
נתוני ה- GPS שטלפונים סלולריים נותנים הם מדויקים למדי. הם בהחלט יכולים לשמש כדי ל'דחוף' קופון או הצעה שיווקית למישהי שנמצאת בחנות וגולשת באתר כדי לראות דגמים אחרים או לקבל מושג על הצורה שבה הבגד נראה בשילובים שונים. אם יש לכם אפשרות להעניק קופונים בזמן ה'שופינג', אתם יכולים להודיע על כך למי שגולשת אצלכם בחנות המקוונת. משהו בנוסח "בפעם הבאה שאת בקניון, הכנסי לאתר שלנו ותקבלי הפתעה/מתנה/הנחה". זה אפשרי וניתן לביצוע, ואתם מוזמנים לשאול אותנו איך עושים זאת.
המחקר נערך באמצע מארס 2013.
מקור: swirl.com